Zjedz śniadanie... w imię nauki !


Jestem fanką śniadania w formie : kawa i w drogę. Tak jadła moja babcia, moja matka, także mąż matki chrzestnej - ja też wolę spać 15 minut dłużej niż iść do kuchni. Bad idea...

Na konferencji Neuroscience 2012 zaprezentowano wyniki badań, w czasie których analizowano wpływ porannego posiłku na to, ile kalorii spożywa się później. Jak można się domyślić, osoby które ominęły śniadanie, reagowały bardziej entuzjastycznie na obrazki wysokokalorycznych przekąsek, a ponadto w czasie lunchu zjadały około 20% więcej kcal niż ci, którzy rano coś przekąsili. Winę za to, wg naukowców, ponosi kora oczodołowo-czołowa - ośrodek mózgu przetwarzających bodźce zapachowe i smakowe. Pusty żołądek je więcej oczami, my wybieramy większe porcje.

8 komentarzy:

  1. Ja na śniadanie często piję tylko szklankę wody i biegiem na uczelnię. Także nawet Twoja kawa robi na mnie wrażenie. Nigdy nie jadłam śniadań. Zaraz po przebudzeniu nie jestem w stanie wcisnąć w siebie kompletnie nic. Dopiero po upływie około dwóch godzin od obudzenia jestem w stanie coś zjeść. Taki ze mnie dziwny przypadek. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja prawie w ogole kawy nie pije hehe moze 1 na 1/2 miesiace :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja odkąd pamiętam jadam max pół godzinki po wstaniu ;)
    Tak co do kawy: Powinno się pić kawę słodzoną, gdyż substancje w niej zawarte (nie jestem pewna, czy to kofeina) gwałtownie obniżają poziom glukozy w organizmie, co może prowadzić nawet do zapaści. Więc jeśli kawa rano to jak najbardziej z cukrem ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mi, po wielu próbach udało się nauczyć pić niesłodzoną kawę. Ale musi to być latte, najlepiej z expressu w kawiarni ;) takiej rozpuszczalnej bez cukru nie ruszę!

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie wyobrażam sobie wyjść z domu bez śniadania! Uwielbiam te poranne 15 minut dla siebie, z owsianką, omletem czy zdrowymi kanapkami i kawą Inką z mlekiem :) To rewelacyjny zastrzyk energii o poranku!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja kawę biorę na wynos z domu i razem w kanapką pochłaniam ją w środkach transportu ^^ Chyba mogę to zaliczyć do śniadania.

    OdpowiedzUsuń
  7. Mi też wszyscy powtarzają żebym jadła śniadanie, ale taki ze mnie rano leń.. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Przed praca nie tknę nic- nawet wody.
    Jednak w pracy o 7:00- kawa i kanapka, ewentualnie jogurt lub serek naturalny.

    OdpowiedzUsuń

Adbox