Lekkie, zdrowe placuszki cukiniowo-marchewkowe

Lubię jeść sezonowo i chociaż taki oczywisty sezon na cukinię już minął wciąż można kupić to warzywo w super cenie. Cukinia jest smaczna, zdrowa i co ważne stosunkowo tania. To samo dotyczy dobrej polskiej marchwi, która jest źródłem niezbędnego nam karotenu.

Mam dla was dziś świetny przepis, który trzeba spróbować. Zdrowy, prosty, warzywny. Proste placuszki, które smakują dzieciom i dorosłym. Nie wierzycie? Sprawdźcie sami!

Jako ciekawostkę - placuszki są całkowicie wegańskie, gdyż wystarczy niewielka i są odpowiednie dla 100% roślinożerców! Robiłam je w wersji wegetariańskiej i wegańskiej i w obu są pyszka!!!
To super pomysł jeśli nie wiemy co podać na wegański obiad dla znajomych.

Sam przepis jest bardzo prosty, a najbardziej pracochłonną częścią niestety jest tarcie warzyw na tarce. I uwaga BRUDZIMY TYLKO 1 MISKĘ! To jest moja ulubiona część tego przepisu ;)

Składniki:

  • 1-2 średnie cukinie - starte (wymieszać z solą +1 łyżeczka i pozostawić na 30 minut - odcisnąć wodę)
  • 1-2 marchewki - starte
  • pół cebuli - posiekana
  • 2 ząbki czosnku - drobno posiekać lub sprasować, wymieszać z cebulą
  • 2,5 szklanki mąki
  • 3 szklanki mleka zwykłego lub sojowego (lub wody - wersja "studencka")
  • 1 jajko lub 4 łyżki siemienia lnianego jasnego*
  • 1 kostka bulionu warzywnego
  • łyżeczka papryki słodkiej
  • pół łyżeczki pieprzu
  • w razie potrzeby doprawić jeszcze solą


Przygotowanie:

* Len zagotuj w około 1-1,5 szklanki wody (2-5min od zagotowania), aż pojawi się lepki biały płyn, część wody odparuje. Zostaw na 15-20 min. Odsącz nasiona, zostaw kleik jako zastępnik jajka.

1) Cukinię i marchewkę połącz z cebulą i czosnkiem.
2) Dosyp mąkę i dobrze wymieszaj, aby równomiernie obkleiła warzywa.
3) Dodaj mleko oraz jajko (siemię lniane). Dopraw kostką rosołową i papryką słodką.
4) Całość pozostaw, aby trochę stężała na około 10 minut (ja w tym czasie ogarniam kuchnię).
5) Usmaż nie za grube placki na cienkiej warstwie oleju (lub użyj patelni teflonowej beztłuszczowej) na średnim ogniu.

Propozycja podania: 
- Placki świetnie komponują się na przykład z pieczonymi grzybami i tofu - jesienno-sezonowo.
- Są też idealne, aby podać je jako zamiennik kaszy czy ziemniaków w daniu głównym.
- Można je podać ze śmietaną lub twarożkiem, a do tego drobno posiekanym szczypiorkiem, koperkiem, pietruszką (lub innymi ziołami).

Smacznego!!!

5 komentarzy:

  1. Słyszałam o tym, ale nigdy nie miałam motywacji do zrobienia tych placuszków \:)


    http://najlepszy-blog-monki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. O ja! Ale mi zrobiłaś smaka. W tym tygodniu bedą u mnie placki na 99% :D

    OdpowiedzUsuń
  3. O kurczę, wyglądają suuuper! Ja ostatnio robiłam z samej cukini, pychotka! <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Robię w tym stylu ale dodaję kaszkę manną i mniej mąki - wtedy fajnie się wiążą ;)

    OdpowiedzUsuń

Adbox