Wszystkie kolory Benettona


Na pewno znacie włoską markę United Colors of Benetton. Zjednoczona pod szyldem Benetton Group była jedną niszowych trendów lat 90-tych i y2k. Jednak ostatnie 15 lat trudno ocenić inaczej niż powolny zjazd w dół - nijaka i nieciekawa. 

Zanim weszła na rynek typowych, miałkich sieciówek, długo istniała włoską klasyką pięknie szyjąc ubrania wysokiej z jedwabiu, kaszmiru, wełny i bawełny. 

Do dzisiaj warto polować na ich bawełniane ponadczasowe trenche czy swetry z kaszmirem i angorą z drugiej ręki szczególnie te spod znaku Stile Benetton. Piękna ponadczasowa klasyka, jakże inna od obecnej strategii matki marki.


Chociaż wbrew temu co piszę, Benetton u swojego szczytu było odwrotnością znaku włoskiej klasyki, w latach 90 było wręcz prowakacyjne i u progu marketingowego skandalu.


Historia marki rodziny Benettonów

Historia marki Benetton zaczyna się w latach 60. XX wieku, kiedy to bracia Luciano, Gilberto, Carlo i ich sistra Giuliana postanowili rozpocząć swoją przygodę w branży odzieżowej. Początkowo, produkowali jedynie wełniane swetry, ale wkrótce zaczęli wprowadzać na rynek całe kolekcje, które szybko zdobyły uznanie wśród klientów.

Benetton miało być marką wyprzedzającą swoje czasy. W latach 70. wprowadzili na rynek ubrania w jaskrawych kolorach, które stały się ich znakiem rozpoznawczym. To wtedy powstała słynna kampania reklamowa "United Colors of Benetton" i nowa nazwa, która była manifestem tolerancji i różnorodności. W kampanii pojawiali się modele o różnych rasach, wyznaniach i orientacjach seksualnych, co w tamtych czasach było znakiem postępu na granicy skandalu.


Rodzi się magazyn COLORS. Stworzony przez fotografa Oliviero Toscaniego i dyrektora artystycznego Tibora Kalmana, aby pokazać światu świat, jego przesłanie pozostało takie samo:
różnorodność jest dobra.


W latach 90. Benetton stał się wręcz prowokacyjny i kontrowersyjny. Kampanie miały poruszać ważne kwestie społeczne, wręcz nieprzyjemne. W 1991 roku, w ramach kampanii reklamowej, opublikowali zdjęcia umierających na AIDS. To wtedy zaczęły się problemy związane z wizerunkowe marki. Benetton został oskarżony o wykorzystywanie tragedii ludzi w celach marketingowych. Jednak, pomimo krytyki, marka nie zrezygnowała z kontrowersyjnych kampanii i w kolejnych latach publikowała zdjęcia np. z modelami więźniami, z rannymi ofiarami wojen. Pary homoseksualne z adoptowanymi dziećmi - czytając można wyczuć, większość kampanii byłaby kontrowersyjna i dzisiaj! 



Na początku XXI wieku marka Benetton zmieniła swoją strategię. Zrezygnowali z kontrowersyjnych kampanii reklamowych i skoncentrowali się na wyjściu rynkowym szerszej publiki. Wprowadzili na rynek nowości, takie jak jeansy, perfumy czy bieliznę. Jednak, pomimo zmian, Benetton nie wrócił do dawnej popularności, a dalsze zmiany popchęły markę w kierunku niestety fast-fashion rozdzielając linię United Colors od "Stile Benetton", która przez krótki ok. 15 letni moment istniała jako ich marka premium. 

W obecnych kolekcjach można znaleźć wiele elementów, które przypominają o różnorodności i dobrej jakości. Nadal w kolekcji spotkamy też lepsze tkaniny np. wełne, bawełnę i wiskozę, częściej niż w innych sieciówkach.


Jaka jest różnica między Stile Benetton i United Colors of Benetton?


"Stile Benetton" i "United Colors of Benetton" to dwie różne linie odzieżowe należące do Benetton Group, włoskiej firmy modowej.


"United Colors of Benetton" to marka skupiająca się na kolorowych i różnorodnych kolekcjach odzieżowych. Pomimo, że to marka "fast fashion", United Colors of Benetton słynie z kampanii, które promują kwestie społeczne i globalną świadomość. Marka jest znana z żywych kombinacji kolorów i awangardowych projektów, kierowanych do zróżnicowanej grupy konsumentów. Włoska moda sieciowa, z kolorowym twistem.


"Stile Benetton", dosłownie tłumaczone jako "Styl Benettona". To wyszukana, bardziej premium linia odzieżowa, oferująca klasyczne, ponadczasowe elementy z naciskiem na jakość materiałów i kunszt rzemieślniczy. Marka jest znana z czystych, minimalistycznych projektów i eleganckich sylwetek, przyciągając bardziej dojrzałą i wyrafinowaną klientelę.



What is different between Stile Benetton and United Colors of Benetton?

"Stile Benetton" and "United Colors of Benetton" are two different clothing lines of the Benetton Group, an Italian fashion company.

"United Colors of Benetton" is a brand that focuses on colorful and diverse clothing collections that promote social issues and global awareness. The brand is known for its vibrant color combinations and edgy designs, catering to various consumers.

"Stile Benetton" which translates to "Style of Benetton". It was a more premium and sophisticated clothing line that offers classic, timeless pieces focused on quality materials and craftsmanship. The brand was known for its clean, minimalist designs and elegant silhouettes, appealing to a more mature and refined clientele. Currently, the brand is sunsetting.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Adbox