SPRAWDZAM: proste przepisy na pączki wegańskie, czyli alternatywny tłusty czwartek


Już po Tłustym Czwartku. Nie zdążyłam napisać tego posta na czas, a bardzo chciałam i ... zapomniałam!
Posiadam długą historię pół rób i błędów pieczenia pączków w wersji wegańskiej ale dzisiaj skupię się tylko na sukcesach.

Dzisiaj wpis zawiera przepisy a wegańskie pączki z różnych blogów wegańskich vs historyczne zdjęcia jak wyglądały moje osiągnięcia kulinarne
;D 

Co w wegańskich pączkach siedzi? Bardziej co w nich jest warto wiedzieć czego w nich nie ma! produktów odzwierzęcych. W wegańskich pączkach zamiast tradycyjnych składników pochodzenia zwierzęcego jak jajka, mleko i masło, stosuje się zamienniki roślinne.

  • Zamienniki jajek - jajko w pączkach służ do wiązania ciasta, jednak można użyć różnych substancji, które będą substytutem - istnieją gotowe veegs, ale w domu z powodzeniem możemy użyć zamienników jak mąka z siemienia lnianego, mąka z ciecierzycy, jabłka, banany czy proszek do pieczenia z dodatkiem wody
wegańskie zamienniki jajek do pączków
  • Roślinne mleko zamiast krowiego - najpopularniejsze jest mleko sojowe, ale mamy też inne opcje np. migdałowe, ryżowe, owsiane, kokosowe, groszkowe lub konopne.
  • Roślinne tłuszcze zamiast zwierzęcych - obecnie do smażenia pączków używa się często oleju rzepakowego czy słonecznikowego, rzadko smalcu. W przepisach jednak spotkamy masło, które można zamienić na margarynę lub olejk kokosowy.
💕 Mała uwaga:
Do nadziewania pączków można kupić specjalną strzykawkę z metalową końcówką (zdjęcie), ale jeśli jej nie traficie, nie szkodzi. Zamiast wydawać 20 zł na strzykawkę do pączków spokojnie można pójść do apteki. Jak zapytacie o strzykawę typu "żaneta" nikogo w okolicy tłustego czwartku nie zaskoczycie tym pytaniem, to świetny tani zamiennik (koszt takiej strzykawki to 3-4zł). 
Strzykawka do pączków vs strzykawka z apteki. Obie 100 ml i charakterystyczny dziubek do nadziewania, metalowe "igły" to akurat mi się nigdy nie przydały bardziej niż dziubek. Ciągle zapychają się i ciężko dawkować marmoladę gdy siłujesz się by w ogóle wyszło coś z końcówki :P
Oto kilka moich przypisów faworytów jaki mogę wam polecić jeśli szukacie sprawdzonego przepisu na wegańskie pączki. Wszystkie robiłam więc uczciwe zestawienie. 

Klasyczne pączki wegańskie od MniuMniu 

MniuMniu kuchnia roślinna ma na blogu klasyk klasyków! Tradycyjne pączki wegańskie z marmoladą - ten zobaczcie ten prosty skład: przepis 


Pierwszy raz robiłam je w 2018. Zgodnie z radą kumpeli jedną część na mleku roślinnym a drugą po studencku na piwie. Obie wyszły bardzo smaczne. Jedyne co nie wyszło to obracanie pączków, przez co wszystkie wyglądają jak trochę spalone bez ładnej obwódki, ale to nie wina przepisu. Smakują jak zwykłe pączki!

Real photo (niewprawne smażenie):
I bardziej dopracowna wersja 2021:

Wegańskie pączki orkiszowe słodzone erytrytolem Na Pół Słodko

Wersja zdrowsza klasycznych pączków - wegańskie pieczone pączki na mące orkiszowej, bez cukru  
https://www.napolslodko.com/orkiszowe-paczki-dzemem-wisniowym-slodzone-erytrolem-weganskie/ 

Różnica w smaku jest wyczuwalna (przynajmniej dla mnie). Nie wyszły super kształtne, ale wyszły i jako alternatywa na pewno mogą podjeść wielu osobom, ale jeśli oczekujecie pączków pączków to one nie są takie pączkowe. Raczej bułki z nadzieniem. 

Real photo:


Wegańskie pączki - Oponki z tofu od WeganNerd

Ulubione pączki amerykanów czyli donuty - wegańskie pączki oponki z tego przepisu Wegan Nerd.


Fajne, a przy okazji białko się zgadza bo tofu. Smak tofu wyczuwalny, ale nie przeszkadza. Pączek jest ciężki i sycący, 5 naraz raczej nie zjecie!
Lukier zrobiłam i pierwszy z sokiem z buraka wyszedł mi za rzadki, a drugi za gęsty i mimo prób rozwodnienia z grudkami, za 3 razem był ok ale zrobiłam lukier z barwnikiem, zamiast buraka bo miałam dość. Barwnik spożywczy miałam później wszędzie, więc lepiej jednak zostać przy lukrze białym lub cukrze pudrze.

Real photo (przed i po):

Wegańskie pączki - Donuty bananowe od Veggie Ola

Pięknie wyrośnięte pączki - wegańskie bananowe bardzo proste wegańskie donuty ma dla was Veggie Ola.


Najnowsze odkrycie i zachwycił mnie prosty przepis. W moim wypadku wyszły takie troche pączusio-placki bananowe. Na zdjęciach są ładne i pulchne, bajkowe, wręcz nierealne. Więc trochę się tego spodziewałam. U mnie w ogóle tak nie wyglądały. Mają w sobie coś z racuchów bananowych, ale bardzo dobre! Takie pączko - placki wyszły ALE bardzo polecam!

Real photo (tegoroczne):

Dajcie jak znać u was, czy pieczecie pączki w domu? Czy tylko kupne? 

4 komentarze:

  1. Wolę tradycyjne pączki, nie lubię zamienników.

    OdpowiedzUsuń
  2. ja rzadko jadam pączki:) wolę inne słodycze xd obserwuję z miłą chęcią i zapraszam serdecznie do siebie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Użyłaś zdjęcia ze strony www.napolslodko.com mojego autorstwa bez mojej zgody. Musisz je usunąć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę przyznać, że mnie zaskoczyłaś - jasne usunęłam. Ale jest w tym coś wybitnie gburowatego, żeby przyjść do drugiej blogerki, która zrobiła Twój przepis i cię poleca od serca, wrzuca fotki z realizacji przepisu, daje link do follow, a Twój jedyny komentarz to "usuń zdjęcie".

      Gdybym nie była małym blogiem tylko np. gwiazdą z internetu to byś skakała z radości i z dumą się chwaliła np. "Marta z Jadłonomii zrobiła mój przepis i wrzuciła zdjęcie", ale zwykła fanka bloga jak zrobiła przepis, to możesz pokazać swoją wyższość np. przez taki tekst. Jasne usunęłam. Usunęłam też link do-follow, który jest wyrazem jednak największej sympatii międzyblogowej (za te linki we współpracy blogowej się płaci).
      Oki, mój błąd, myślałam, że się ucieszysz z realizacji przepisu ;)

      Usuń

Adbox