Blog jako Twoja wizytówka

 E-wizytówka to najprostsza strona internetowa, jaką można napisać i opublikować w sieci. Jednak dla osób kreatywnych, działających na własny rachunek i wykorzystujących możliwości internetu w pracy lub promocji, taka e-wizytówka może stać się bardzo ważnym narzędziem marketingowym. Cała jej moc tkwi w jej prostocie.

DLA KOGO WIRTUALNA WIZYTÓWKA?

O takiej wirtualnej wizytówce mogą pomyśleć osoby, które działają w sieci na wiele różnych sposobów i chcą tę działalność promować. Ktoś może prowadzić blog - jeden lub kilka, tworzyć e-kursy i e-booki, mieć  sklep internetowy, portfolio, publikować na różnych portalach, może jest założycielem forum i do tego jeszcze ma oficjalne profile w mediach społecznościowych - kiedy tak się temu przyjrzeć, robi się tego sporo i niekiedy trudno umieścić te wszystkie informacje w widocznych miejscach każdej ze stron i opisać je tak, aby odbiorca się nie pogubił i wiedział, co do czego i po co. W e-wizytówce można rozpisać wszystko czytelnie i promować swoje działania z jednakową siłą.

ZALETY E-WIZYTÓWKI

E-wizytówka najczęściej składa się ze strony głównej i linków do naszych miejsc w sieci. Ze względu na niewielką ilość informacji szybko się ładuje, dzięki czemu odwiedzający pozostaną na niej. Maksymalnie uproszczona konstrukcja e-wizytówki zapewnia łatwą nawigację, co pozwoli skorzystać z niej osobom, które nie obsługują internetu biegle. Krótkie i jasne informacje mogą zachęcić kogoś do kontaktu z nami.

CO W E-WIZYTÓWCE?

E-wizytówka to wizytówka, tylko on-line, więc obowiązują w niej podobne zasady: przede wszystkim prostota, zwięzłość i przejrzystość. Dobrze napisać w niej coś o sobie, wstawić swoje zdjęcie i logo, przedstawić swoją ofertę oraz strony i produkty, które zamieściliśmy w sieci. Warto podlinkować nasze profile w social media. E-wizytówka to co prawda nie miejsce na opowiadanie całej historii naszej działalności, ale raczej połączenie CV z dobrą autoreklamą. Odbiorca musi się z niej dowiedzieć, co możemy mu zaoferować i po co mu to potrzebne, dlaczego ma wybrać właśnie nas i jak może się z nami skontaktować. Tworząc treść e-wizytówki, możemy przemyśleć, czego same chciałybyśmy dowiedzieć się, zanim nawiążemy z kimś współpracę i w taki właśnie sposób ją napisać. Kluczem do sukcesu informacji zawartych w e-wizytówce jest ich odpowiedni dobór oraz zawarcie ich w krótkiej treści.

JAK BLOG MOŻE STAĆ SIĘ E-WIZYTÓWKĄ?

Choć najlepiej byłoby napisać e-wizytówkę w formie własnej strony internetowej i w gruncie rzeczy zrobienie jej nie wymaga zaawansowanej znajomości języków programowania, to jednak nie każdy ma ochotę bawić się w HTML. Stąd też dobrym rozwiązaniem byłoby założenie dodatkowego bloga lub uzupełnienie obecnego o zakładki, np. portfolio, sklep, zamówienia, oferta, do pobrania, galeria. Na stronie głównej mogą być zawarte informacje o nowościach, reklama najnowszego produktu bądź najnowszych wpisów, komentarze klientów, a w menu znajdować się linki do podstron. Blog zazwyczaj ma już podlinkowane ikony social media oraz zakładki „O mnie”, „Kontakt” i „Współpraca”. Jeśli chciałybyśmy, aby nasz blog stał się wizytówką, możemy pomyśleć o wykupieniu własnej domeny, w której nazwą będzie nasze imię i nazwisko. Dzięki temu potencjalni klienci łatwiej nas znajdą.

W e-wizytówkę przekształcić blog mogą artystki rękodzieła oraz fotografki. Na swoim blogu można oferować różne projekty, szkolenia, e-kursy, sprzedawać swoje wyroby, publikować ebooki. Pomysłów jest wiele, a jedyną rzeczą, jaka może nas ograniczać, to nasza wyobraźnia.

JAK WYKORZYSTYWAĆ E-WIZYTÓWKĘ?

Adres e-wizytówki dobrze by było umieścić w stopce maila, służącego do kontaktów oficjalnych, a także na wizytówce papierowej. Dzięki temu potencjalny zleceniodawca bądź klient będzie mógł zapoznać się z całokształtem naszej działalności, poznać ofertę, zajrzeć do mediów społecznościowych bez konieczności zarzucania go przez nas mnóstwem linków.

Stworzenie własnej e-wizytówki to z pewnością pomysł godny przemyślenia. Macie już pomysły, jak mogłaby wyglądać wasza?

1 komentarz:

Adbox